Paleo dieta – 1. část

Mnoho lidí na celém světě, obzvláště v Americe, bojuje s nadváhou. Právě na druhém největším kontinentě se zrodila takzvaná „Paleo“ dieta. Dieta je zaměřená na zdravou stravu, jako jsou vejce, maso, ovoce, zelenina, paleodietáři se však drží hesla „Jíme jako lidé před 10 000 lety.“  Tito lidé upřednostňují stravu, která byla vždy k sehnání a byla konzumovatelná okamžitě i bez tepelných úprav.

Na začátku diety jsou vyloučeny cukry. Dosáhnete tím odvodnění těla, nemusíte mít strach z dehydratace či podobných zdravotních problémů, znamená to vyloučení přebytečné vody z těla, která Vám přidává na váze a též způsobuje větší břicho, tváře atp. Jakmile vysadíte cukry ze svého stravování, výrazně začnete ubírat na váze, což je samozřejmé. Nesmíte ale zapomenout na přísun energie, kterou nyní nezískáte z cukrů, proto je nutné zvýšit přísun tuků.

Ku příkladu je velmi využívaný kokosový olej, který je běžně k sehnání ve zdravé výživě či větších drogeriích, cena však šplhá až k 200,–Kč za pouhých 300 ml.

Tento olej je vhodný jak na smažení pokrmů z důvodu nepřepalování se, tak do studené kuchyně. Má příjemnou kokosovou vůni, může se Vám ale stát, že se vám kokosová chuť takzvaně „přejí“, proto doporučuji nepoužívat jen kokosový olej, ale také olivový olej.

K přísunu tuků Vám pouze kokosový olej stačit nebude. Dalším výborným tukem do Vašeho jídelníčku je avokádo.  Tvarem připomíná hrušku, je olivově zabarveno. V obchodech je často k dostání docela tvrdé, proto je potřeba nechat ho doma trochu odležet, ne v lednici, nezměklo by. Je velmi olejovité, proto, nemáte-li rádi v ústech příliš mnoho mastného, nakrájejte ho na drobné kousky a přidejte k masu či zelenině, neucítíte jej.

Dalším dobrým tukem je slanina, není však dobrá ke každodennímu požívání, jak se říká – všeho moc škodí. Nenechte se zmást! Slanina, která se na oko zdá krásná – růžová, ve skutečnosti tolik krásná není! Často se stává, že hezky vypadající slaniny jsou obarvené.

Napsala:

Soňa Remová

O autorovi

Podobné články

Odpověď

*